ביטוח חיים ופיננסים

חסכון ארוך טווח לעת פרישה

בחירת חיסכון פנסיוני היא אחת ההחלטות הפיננסיות החשובות שתקבלו במהלך חייכם. בשל חשיבות הדבר, כדאי לבדוק ולהבין את האפשרויות העומדות בפניכם, ולהתאים את החיסכון להעדפות ולצרכים האישיים שלכם.

במוצרי החיסכון הפנסיוני כמו קרן פנסיה, ביטוח מנהלים , מלבד החסכון הכספי לגיל פרישה, קיימים כיסויים ביטוחיים אשר נועדו לשמור עלינו ועל יקירנו במקרה אסון חלילה, או במקרים בהם לא נוכל להמשיך לעבוד. לכן, מלבד החיסכון לגיל פרישה, החיסכון הפנסיוני כולל גם ביטוח לאבדן כושר עבודה וביטוח למקרה מוות.


קיימים שלושה סוגים של חסכון ארוך טווח:

ביטוח מנהלים

ביטוח מנהלים הינו אחד מאפיקי החיסכון הפנסיוני בישראל.

אפיק חיסכון זה מיועד לתשלום פנסיה חודשית בהגיע החוסך לגיל הפרישה.

מדובר במוצר מודולארי אשר מלבד רכיב החיסכון הפנסיוני, מאפשר למבוטח לרכוש מרכיבי ביטוח בהתאם לצרכים שלו ושל משפחתו.  (ביטוח חיים , ביטוח אובדן כושר עבודה).

ביטוח מנהלים הוא חוזה אישי בין החוסך לבין חברת הביטוח (הגוף הפנסיוני), התנאים כתובים וידועים בפוליסה ואינם משתנים לאורך הזמן.

קרן פנסיה

קרן פנסיה הינה תוכנית חסכון לגיל פרישה אשר מבטיחה לעובדים קצבה חודשית.

קרן הפנסיה מעניקה קצבה חודשית בשלושה מקרים:

פנסיית נכות בעת מקרה של אובדן כושר עבודה, פנסיית שארים במקרה של פטירת העמית ופנסיית זקנה בגיל פרישה.

לרוב ההצטרפות לקרן הינה ללא כל הוכחת מצב בריאותי אך קיימת תקופת אכשרה של חמש שנים בגין מצב רפואי קיים. חשוב לציין כי קרן הפנסיה היא תקנונית וניתנת לשינויים חד צדדים מצד הקרן כמובן בכפוף לאישור המפקח על הביטוח.

קופת גמל

קופת גמל מציעה חיסכון פנסיוני לגיל פרישה בלבד, ללא מרכיב ביטוחי , אותם ניתן לקנות בנפרד.

קיימים מגוון מסלולי השקעה הנבדלים זה מזה בהרכב ההשקעות  וברמות הסיכון של הקופה. כיום, בקופת הגמל מנוהלים כספי החיסכון אשר ייעודם לשם קבלת קצבה, אך בפועל לא ניתן לקבל מקופה זו קצבת זקנה לאחר הפרישה מעבודה. לכן, בעת הפרישה מעבודה החוסך יצטרך להעביר את כספי החיסכון לגוף פנסיוני אחר אשר יוכל לשלם לו קצבת פנסיה חודשית.

הבחירה במוצר פנסיוני כזה או אחר היא אינדיווידואלית ומשתנה בהתאם לצרכי הלקוח .  

בהתאם לפרופיל הצרכים והעדפותיו אנו נתאים את הקופה הרלוונטית והמתאימה ביותר.

רוצה שנחזור אליך עם הצעה?